Процес повоєнного відновлення України неможливий без залучення іноземних інвестицій. Водночас, механізми страхування ризиків, які напрацювала держава, дозволяють вже зараз, не чекаючи закінчення війни, вести із партнерами діалог з приводу секторів, які викликають найбільшу зацікавленість світових інвесторів.
На цьому акцентував заступник Міністра економіки України Олександр Грибан під час виступу на панельній дискусії в Ukraine House Davos у межах Всесвітнього економічного форуму, відзначають у Мінекономіки.
«Ми заохочуємо іноземних інвесторів розглядати Україну як платформу розвитку бізнесу і, не втрачаючи час, вже зараз бути залученими до інвестування та процесу відбудови країни. Для цього була створена ініціатива з залучення інвестицій Advantage Ukraine та інвестиційне меню можливостей з потенціалом понад $400 млрд», – зазначив Олександр Грибан.
«Україна вже зараз має бути на порядку денному світової інвестиційної спільноти. Реалізуючи масштабну промоційну кампанію щодо інвестиційних переваг ми прагнемо, щоб Україну сприймали як країну з величезними можливостями», – додав він.
Лише за перші кілька місяців роботи Advantage Ukraine до інвестиційної платформи надійшло більш ніж 500 запитів щодо можливостей інвестування в Україні, а також пропозицій проектів та торговельної співпраці. Чималий інтерес потенційних інвесторів з таких країн як США, Велика Британія, Німеччина, Данія, Бельгія до проектів зокрема в агросекторі, транспортній інфраструктурі, оборонній промисловості, секторі інновацій та технологій.
«Проектна команда Advantage Ukraine, що складається з професійних інвестбанкірів, спеціалістів інвест фондів та “Великої четвірки” і працює за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України», вже опрацьовує понад 50 проектів на суму $8,69 млрд. Серед найбільш поширених напрямків консультування питання інвестиційних стимулів, страхування воєнних ризиків та залучення боргового капіталу», – зазначив Олександр Грибан.
За його словами, для страхування інвестицій від воєнних ризиків Україна співпрацює, зокрема, з агентством Світового банку MIGA та американською агенцією DFC. Так, в рамках пілотного проекту MIGA вже має три кейси, за якими зробила компаніям пропозицію щодо страхування.