Упродовж липня імпортний ажіотаж дещо послабився: потік свинини з-за кордону зменшився на 45% проти червня — з 9 до 4,9 тис. тонн відповідно.
Про це повідомляють в Асоціації «Свинарі України».
Дані митної статистики свідчать, що за липень надходження охолодженого та мороженого м’яса свиней з-за кордону склало 4,9 тис. тонн, що коштувало вітчизняним імпортерам 10 млн дол. США. Це на 45% менше за обсяги імпорту свинини місяцем раніше та рівно удвічі у валютному еквіваленті. Основними країнами-постачальниками залишаються Данія, Польща, Бельгія та Іспанія.
Основною причиною зниження імпортної активності у липні стало повернення зобов’язання сплачувати ПДВ для імпортерів на спрощеній системі оподаткування. Таким чином, ціна умовного кілограма свинини автоматично зросла на 20%.
«Таке здороження спонукало вітчизняних трейдерів переключитися на закупівлю дешевшої м’ясної сировини. Так, якщо у червні середньозважена митна вартість кілограму імпортованої свинини становила 2,21 дол. США/кг, то в липні цей показник понизився до 2,03 дол. США (-8%). Тим не менш, у третій декаді місяця імпорт подорожчав через перегляд офіційного курсу гривні до долара США на 25%. Це істотно підвищило конкурентоспроможність вітчизняної продукції», — зазначають в АСУ.
Також попереджають про чергове здороження імпорту.
«Станом на 1-ше серпня вітчизняні трейдери можуть завезти ще 1,8 тис. тонн охолодженої та мороженої свинини на кістці, у півтушах та відрубах у межах квоти. Проте після вичерпання цих обсягів, завезення охолодженої свинини обкладатиметься 12%-им імпортним митом, а мороженої — 10%-им. Хоча ще в середині липня представники м’ясопереробки очікували, що імпортні квоти будуть вичерпані до початку серпня, із здороженням долара вони відтермінувалися», — додають аналітики АСУ.
В асоціації нагадують, що договір про безмитні поставки свинини Україна має не тільки з ЄС, а з Канадою (залишок квоти на 1-ше серпня — 16,75 тис. тонн свинини, субпродуктів та жиру) та Великобританією (3,4 тис. тонн свинини, відповідно). Проте враховуючи істотне збільшення транспортних витрат та віддаленість цих країн, активні поставки звідти малоймовірні.