У Мінекономіки удосконалюють інструменти цінового регулювання, зокрема – мінімальні роздрібні ціни (МРЦ) на алкоголь. Міністерство розробило проект Постанови щодо затвердження оновлених мінімальних роздрібних цін на алкогольну продукцію, який надіслано на погодження усім зацікавленим ЦОВВ.
Про це повідомив заступник Міністра економіки України Сергій Теленик.
Окрім детінізації ринку, заходи Мінекономіки також спрямовані на розвиток реального сектору економіки. Зокрема, в Міністерстві створено робочу групу з розвитку реального сектору економіки, одним з завдань якої є комунікація з виробниками та асоціаціями для напрацювання пропозицій щодо розвитку вітчизняного виробництва.
Через подорожчання сировини і матеріалів, що використовуються в галузі, легальні виробники алкогольних напоїв без актуалізації МРЦ не можуть підняти вартість свого продукту до економічного обґрунтованого. Адже вони не витримують конкуренції з нелегальними виробниками, які через використання сировини з нелегального ринку формують пропозицію товару за мінімально допустимою ціною.
«Інструмент мінімальних роздрібних цін, разом із показниками вартості і якості, забезпечує конкуренцію на ринку алкогольних напоїв. Це зменшує сегмент тіньового ринку, витісняючи його із легального продажу за ціновим фактором», – наголосив Сергій Теленик.
При цьому він зазначив, що Мінекономіки спільно з Державною установою «Інститут економіки та прогнозування НАН України» опрацьовують алгоритм проведення розрахунків МРЦ та вивчають можливості його удосконалення.
«Враховуємо вплив усіх ключових індикаторів, зокрема питому вагу обсягів виробника на ринку та порівнюємо надану інформацію з ринковими цінами щоб уникнути маніпуляції з даними», – підкреслив Сергій Теленик.
Він також повідомив, що в Міністерстві відбулася нарада з представниками бізнесу, де обговорили шляхи удосконалення методики розрахунку МРЦ. Було отримано пропозиції щодо аспектів ринку, які потрібно враховувати для підвищення прозорості процедури розрахунку МРЦ.