Мінекономіки отримало лист від підприємств вагонобудівної галузі, у якому вони вітають і підтримують ініціативу міністерства про введення обмежень щодо строку експлуатації певних типів вагонів.
Про це повідомляє прес-служба відомства.
«Подальша експлуатація застарілих вантажних вагонів руйнує колії, ремонт та відновлення яких відбувається за державний кошт. Застарілий парк викликає щоденні техногенні ризики, у т.ч. в пасажирських перевезеннях, які використовують ті ж самі колії!», – йдеться у листі.
Також зазначається, що за останні 9 років у вагонобудівній галузі України кількість працюючих підприємств скоротилася більш ніж у 3,5 рази (з 18 од. у 2011 році до 5 підприємств у грудні 2020 року). Відбулось рекордне скорочення кількості робочих місць у галузі – у 2,5 рази. Падіння обсягів реалізації вантажних вагонів вітчизняними підприємствами у 2020 році (по відношенню до 2011 року) складає близько 90%. Експорт вантажних вагонів знизився в 53 рази.
Аби врегулювати проблеми залізничної галузі та підтримки національних вагонобудівних підприємств, Мінекономіки у співпраці з Мінінфраструктури, «Укрзалізниця» та іншими органами виконавчої влади працюють над впровадженням ініціативи щодо кардинального оновлення парку вантажних вагонів України. В основі ініціативи – запровадження обмежень щодо строку експлуатації певних типів вагонів, зокрема піввагонів та зерновозів.
У відомстві уточнюють, що експерти Мінекономіки розробили сучасну модель ринку вантажних залізничних вагонів України для прогнозування тенденцій ринку при введенні даних обмежень. Модель показує, що в результаті обмежень дефіциту рухомого складу по піввагонах та зерновозах у 2021 році не буде. Такі нововведення навпаки будуть стимулювати попит на замовлення нових вагонів в українських вагоновиробників.