90,6% перевізників і вантажовласників зернових культур вважають, що на ринку існує профіцит автомобілів-зерновозів.
Про це свідчать дані опитування Zernovoz.ua, пише agroportal.ua.
«Враховуючи існуючий профіцит і високу конкуренцію, готові змінити партнерів у поточному сезоні 38,3% опитаних, віддають перевагу роботі з перевіреними контрагентами 61,7%», — зазначили експерти.
Переважна більшість учасників опитування, 64,6%, вважають, що ставки фрахту на перевезення пізніх культур впадуть. Ще 25,3% впевнені, що тарифи будуть на рівні минулого року.
Водночас 83,7% відповіли, що ставки під час збирання ранніх культур їх не задовольнили.
Експерти пояснили причини таких очікувань учасників ринку: «По-перше, протягом червня-серпня 2020 року ціни на дизпаливо виросли в середньому на 5,6%, у той же час нафта основних сортів на міжнародних біржових майданчиках зросла на 21,7-22,4%».
Вони відмітили, що вартість пального займає 33-35% в операційних витратах перевізників.
Другою причиною стали зниження валових зборів основних культур і затримка у збиранні ранніх зернових, яка спостерігається в поточному сезоні. Також стримування виробниками продажів згладили ріст попиту на послуги автомобілів зерновозів у червні-липні.